fredag den 24. september 2010

En EG huetest og en gave

Det er alt sammen Kristins skyld, for lige pludselig kunne pigerne da ikke leve uden en hue med øreklapper fra "Børnetøj du selv kan sy" af Elsebeth Gynther (den der bog, som jeg synes var ganske forfærdelig, da min mor ejede den i firserne;).

Jeg kastede mig ud i en testmodel i noget quiltet stof indkøbt for en rum tid siden.


Og selvom man ikke kan se det på billedet, så har jeg dækket alle syninger med skråbånd (for det stod der nemlig i opskriften;).

Laura blev lykkelig for huen - hvad hjemmesyede ting angår er hun virkelig et taknemmeligt barn.

Vi har været til Red barnet-dag i fritteren:)


Da moderen kun havde syet en enkelt hat for at teste, hvem den passede, var det meget heldigt, at vi havde lånt Karla Mys hue. Og da Klara ikke ville af med den igen, var Kristin så sød at forære den til Klara:).



Og se nu lige, hvor dygtig Kristin er til at få hæftet skråbåndet rigtig pænt:). Den sorte streg er bare for at vise, hvor I skal kigge.

3 kommentarer:

  1. Super fed hat, men hvorfor er der nu skråbånd på den, det kan min symaskine ikke lide...smiler

    SvarSlet
  2. Jeg er helt sikker på, at din symaskine godt kan lære at sy skråbånd på;)

    SvarSlet
  3. Hende Kristin er dygtig til at hæfte hendes skråbånd, bare jeg en gang bliver så god, suk.:)

    SvarSlet