onsdag den 1. december 2010

Se nu... jeg har hæklet mig en hue

og jeg er faktisk pænt stolt af resultatet. Det eneste minus er, at mit hår bliver lidt fladt af sådan en hue og måske også lidt elektrisk, men dejlig varm er den nu, mine ører fryser ikke mere og jeg behøver ikke længere låne ungernes huer.

En simpel google-søgning på "crochet hat" ledte mig tildenne side. Den så nok lidt kompliceret ud, men da jeg fik klikket mig videre til opskriften, der var gratis :), så det ud til, at jeg faktisk forstod opskriften. En par timer senere var den færdig.



Jeg har nu lært, hvad en front post double crochet(fpdc) og back post double crochet(bpdc) er. Når man bare har sin gode ven youtube ved hånden går det som en leg :).

Og bare fordi jeg selv synes den er så fin, kommer der lige lidt flere billeder.


Den er hæklet med nål 5 og 6 i ren uld.

4 kommentarer:

  1. er du da helt vild i varmen - det havde jeg aldrig troet du kunne finde lave - jeg ville aldrig komme i gang med forsøget - men flot det er den !!!! synes din mor

    SvarSlet
  2. Den er rigtig fed søs, det kan være at det bliver min hjemmelavede julegave fra dig ?? :)

    SvarSlet
  3. Tak søde mor. Vi venter jo også på den trøje, du skulle strikke til pigerne;).

    Og det ved man jo aldrig, Lea :).

    SvarSlet
  4. Sys ikke jeg kan finde den der inde.. Og sys ellers den er super fin.. Og dit link virker desværre ikke.. Du skulle vel aldrig have opskriften endnu?

    SvarSlet