fredag den 21. oktober 2011

Tyl i lange baner

Jeg har længe overvejet om ikke jeg skulle sy et petitskirt til Klara... jeg har også overvejet at sy et til mig selv, men det bliver nok ved tanken;).

Oprindeligt kommer ideen fra denne blog, men på Slyngebarn er der lavet den fineste oversættelse.

Igår kastede jeg mig så ud i projektet, og det var slet ikke så uoverskueligt som først antaget. Der er riiiiiiigtig meget tyl, der skal rynkes og det tog laaaaang tid at få det syet sammen, men jeg nåede det hele på en aften. Jeg kunne ikke have gjort det uden min rynkefod - og vi er blevet helt fine venner;). Nu skal jeg så bare have fundet ud af at rynke og sy to lag sammen samtidig.

Jeg har købt 2 m af den lyse brudetyl (omkring 180 cm bred) og 2 m af den pink (knap 3 m bred)- jeg tror, der er rester til et bamse-petitskirt:).

Resultatet blev rigtig fint og Klara blev glad - og så er det jo det hele værd.



Og se bare hvor svært det er at stå stille, når man bliver iført sådan et skørt.


Og så var det åbenbart ikke mere besværligt at sy end at jeg har lovet Laura at sy et blåt til hende...

Rie

5 kommentarer:

  1. Wauw et dress! Den er virkelig flot - sikke et arbejde Rie! Men hvad gør du ikke for at gøre de børn glade?? Heldige dem

    Knus

    SvarSlet
  2. De børn har været heldige med deres mor:). Klara vidste ikke engang, at hun ønskede sig sådan et, men ja... hvad vi ikke gør:).

    Knus

    SvarSlet
  3. prøver igen med en besked om at det ser rigtig godt ud - og Klara ønsker sig meget - men ved ikke altid hvad.
    nu er der 6 meter hvid tyl (70 cam. bred) på vej - det er overskud fra et bryllup - hvad kan det blive til

    SvarSlet
  4. Det er så fint - og Klara er super yndig på billederne. Jeg overvejer stadig om jeg skal vise dem til Ea - skal i hvert fald kun gøre det, hvis jeg vil sy et :-)

    SvarSlet
  5. Sådan et kan Ea da ikke leve uden... eller Alberte for den sags skyld. Vi kan sy et, når vi ses, så skal jeg nok guide dig:D.

    SvarSlet